«Перевернене навчання» (flipped learning) – це форма активного навчання, яка дозволяє
«перевернути» звичний процес навчання таким чином: домашнім завданням для учнів
є перегляд відповідних відеофрагментів з навчальним матеріалом наступного(!)
уроку, учні самостійно проходять теоретичний матеріал, а у класі час
використовується на виконання практичних завдань.
«Перевернений клас» – це така педагогічна модель, в
якій типова подача лекцій і організація домашніх завдань міняються місцями.
Учні дивляться вдома короткі відеолекції, у той час як у класі відводиться час
на виконання вправ, обговорення проектів і дискусії. Відеолекції часто
розглядаються як ключовий компонент у «переверненому» підході, вони створюються
викладачем і розміщуються в Інтернеті.
Авторами технології «Перевернене навчання»
вважаються вчителі хімії Аарон Самс і Джонатан Бергманн (США). У 2008 році вони
стали записувати відеоролики зі своїми лекціями та пропонувати їх своїм учням
для домашнього опрацювання. У своїй книзі «Перевернене навчання, або як
достукатися до кожного учня на уроці» вони розповідають про особливості цієї
технології та її можливості.
У 2010 році
Clintondale High School у м. Детройті, США, стала першою «переверненою школою»,
яка повністю перейшла на принцип «переверненого навчання».
Однак
автори вказують на труднощі впровадження цієї технології:
1. великий
обсяг технічної підготовчої роботи;
2. залежність
від технічного оснащення школи й учнів.
Але недоліки є у кожній технології та моделі навчання. Які ж все ж такі
позитивні стороні «перегорнутого» класу:
1. учні отримують в
якості домашнього завдання навчальне відео. видео для вивчення нового
матеріалу. Він може його переглянути в зручний для
нього час, у зручному місті, переглядів може
бути скільки завгодно. Це чудово;
2. учитель на уроці має
можливість якісно організувати навчальну діяльність кожного
учня з урахуванням їх можливостей. А це просто супер важливо!
Традиційними засобами
класичної педагогіки досягти засвоєння такого обсягу матеріалу учнями та ще і
сформувати стійкі практичні навички за відведений час неможливо.
Для виконання насичених діючих програм
інформатики доводиться шукати шляхи інтенсифікації проведення уроків.
Пропоноване «перевернене навчання», зокрема, передбачає відмову від таких
неефективних в умовах обмеженого часу прийомів: виступи учнів біля дошки,
фронтальне опитування, диктування конспектів, перегляд тривалих навчальних
фільмів і презентацій тощо. Натомість запроваджуються елементи педагогіки
співробітництва: учитель виступає скоріше в ролі колеги й консультанта. Учні
опановують навчальний матеріал, значною мірою за допомогою самонавчання, що
сприяє розвитку пізнавальної активності та самостійності.
Отже, задача учителя навчити, а шляхи повинні бути
ефективними з урахуванням можливостей та здібностей кожного учня.
Немає коментарів:
Дописати коментар