вівторок, 14 листопада 2017 р.

Перевернене навчання

«Перевернене навчання» (flipped learning)  – це форма активного навчання, яка дозволяє «перевернути» звичний процес навчання таким чином: домашнім завданням для учнів є перегляд відповідних відеофрагментів з навчальним матеріалом наступного(!) уроку, учні самостійно проходять теоретичний матеріал, а у класі час використовується на виконання практичних завдань.
«Перевернений клас» – це така педагогічна модель, в якій типова подача лекцій і організація домашніх завдань міняються місцями. Учні дивляться вдома короткі відеолекції, у той час як у класі відводиться час на виконання вправ, обговорення проектів і дискусії. Відеолекції часто розглядаються як ключовий компонент у «переверненому» підході, вони створюються викладачем і розміщуються в Інтернеті.
Авторами технології «Перевернене навчання» вважаються вчителі хімії Аарон Самс і Джонатан Бергманн (США). У 2008 році вони стали записувати відеоролики зі своїми лекціями та пропонувати їх своїм учням для домашнього опрацювання. У своїй книзі «Перевернене навчання, або як достукатися до кожного учня на уроці» вони розповідають про особливості цієї технології та її можливості.
 У 2010 році Clintondale High School у м. Детройті, США, стала першою «переверненою школою», яка повністю перейшла на принцип «переверненого навчання».
Однак автори вказують на труднощі впровадження цієї технології:
1.     великий обсяг технічної підготовчої роботи;
2.     залежність від технічного оснащення школи й учнів.
Але недоліки є у кожній технології та моделі навчання. Які ж все ж такі позитивні стороні «перегорнутого» класу:
1.      учні отримують  в якості домашнього завдання навчальне відео. видео для вивчення нового матеріалу.  Він може його переглянути в зручний для нього час, у зручному містіпереглядів може бути скільки завгодно. Це чудово;
2.     учитель  на уроці має можливість  якісно організувати навчальну діяльність кожного учня з урахуванням їх можливостей. А це просто супер  важливо!
Традиційними засобами класичної педагогіки досягти засвоєння такого обсягу матеріалу учнями та ще і сформувати стійкі практичні навички за відведений час неможливо.
 Для виконання насичених діючих програм інформатики доводиться шукати шляхи інтенсифікації проведення уроків. Пропоноване «перевернене навчання», зокрема, передбачає відмову від таких неефективних в умовах обмеженого часу прийомів: виступи учнів біля дошки, фронтальне опитування, диктування конспектів, перегляд тривалих навчальних фільмів і презентацій тощо. Натомість запроваджуються елементи педагогіки співробітництва: учитель виступає скоріше в ролі колеги й консультанта. Учні опановують навчальний матеріал, значною мірою за допомогою самонавчання, що сприяє розвитку пізнавальної активності та самостійності.

Отже, задача учителя навчити, а шляхи повинні бути ефективними з урахуванням можливостей та здібностей кожного учня.

Немає коментарів:

Дописати коментар