середу, 15 листопада 2017 р.

Розвиток логічного мислення учнів на уроках інформатики

Сучасні професії, запропоновані випускникам навчальних закладів, стають дедалі більш інтелектоємнісними.
Інформаційні технології, що пред'являють високі вимоги до інтелекту працівників, займають лідируючу позицію на міжнародному ринку праці. Але, якщо навички роботи з конкретним технічним пристроєм можна купити безпосередньо на робочому місці, то мислення дане природою, не розвинене у навчанні буде відсутнім.
Тож у дітей до життя у сучасному суспільстві насамперед слід розвивати логічне мислення, спроможність до аналізу (вичленовуванню структури об'єкта, виявлення взаємозв'язків, усвідомлення принципів організації) і синтезу (створення нових схем, структур і моделей).
Новий зміст навчання вимагає від вчителя розробки нової методики, яка забезпечувала б не лише повідомлення учням наростання обсягу знань, але й більш швидкі темпи сприйняття, переробки та засвоєння інформації, вироблення вміння самостійно поповнювати й одержувати нові знання, критично осмислювати їх.
Інформатика – одна з фундаментальних галузей наукового знання, що формує системно-інформаційний підхід до аналізу навколишнього світу, вивчає інформаційні процеси, методи і засоби отримання, перетворення, передачі, збереження та використання інформації.
Перед курсом основ інформатики, як загальноосвітніх навчальним предметом, стоїть комплекс навчально-виховних завдань, визначених специфікою її внеску до рішення основних цілей загальної освіти людини.
1. Формування основи наукового світогляду. У разі формування уявлень про інформацію (інформаційних процесах) як однієї з трьох фундаментальних понять: речовини, енергії, інформації, на основі яких будується сучасна наукова картина світу.
2. Розвиток теоретичного, творчого мислення, і навіть формування нових типів мислення, й так званого операційного (модульно-рефлексивного) мислення, спрямованих на вибір оптимальних рішень.
Багато в чому роль навчання інформатики у розвитку мислення обумовлена сучасними розробками у сфері об’єктивно-зорієнтованому моделюванні і проектуванні,що схиляється на властиве людині понятійне мислення.
Уміння для будь-який предметної області виділити систему понять, подати їх у вигляді сукупності атрибутів і безкомпромісності дій, описати алгоритм діянь та схеми логічного висновку (тобто. те, що відбувається за інформаційно-логічним моделюванням) покращує орієнтацію людини у цій предметній області й свідчить про її розвиток у логічному мисленні.
З найпростішими «прообразами» інформаційно-логічного моделювання людина має справу навіть у безкомп'ютерному побуті: кулінарний рецепт, інструкція пилососа – усе це спроби дати опис реального об'єкта чи процесу. Чим точніше опис, тим легше з нею мати справу іншій людині. Чим більше у ньому помилок, і невизначеностей, тим більше простору для «творчих осяянь», і тим вища можливість неадекватного результату.
У сфері інформатики кінцевим споживачем подібного опису стає людина. Тому опис має бути сформованим, тобто,складеним з повним дотриманням певних правил.
Таке формалізоване зображення речей є інформаційно-логічною моделлю.
Вивчення курсу інформатики передбачає вироблення у учнів логічного мислення та рішенню завдання з допомогою алгоритмічного і евристичного підходів, із застосуванням обчислювальної техніки як засобу автоматизації роботи з інформацією.
Отже, розвиток логічного мислення учнів – одна з важливих і актуальних проблем педагогічної науки й практики навчання у школі.

Немає коментарів:

Дописати коментар